Over ons

Een team met een passie voor mensen

Als zelfstandigen merkten we zelf hoe moeilijk het was om dagelijks te moeten puzzelen met onze agenda. Stressen als er een meeting uitloopt, heen en weer lopen om alles rond te krijgen, te weinig tijd hebben op een dag, en ga zo maar verder. We voelen ons schuldig omdat we onze kinderen niet de aandacht/tijd geven dat ze verdienen. Met NEA Nanny’s willen we hier een oplossing voor bieden door qualitytime met jullie gezin te geven.

NEA Nanny's team

Onze waarden en normen

Het is onze missie gezinnen gelukkig te maken door hen te ontzorgen. Het vinden van een goede nanny is een hele persoonlijke zoektocht. Wij helpen je écht om een betrouwbare, lieve en zorgende oppas te vinden die bij jouw gezin past.

Ons team

Achter NEA Nanny's zit een fantastisch team dat dagelijks the extra mile gaat om jouw gezin gelukkig te maken.
Boris Bujanic
Boris Bujanic
Zaakvoerder
Isabelle Willems
Isabelle Willems
Zaakvoerder
Veerle Hardies
Veerle Hardies
Consulent
Luna
Luna
Office dog
Contacteer ons

Veelgestelde vragen

Wat doet Nea Nanny’s?

Nea Nanny’s is een dienst van Nea Jobs. Nea Jobs is een erkend uitzendbureau in Vlaanderen en maakt deel uit van de beroepsfederatie Federgon.
Dankzij Nea Nanny’s kan u beroep doen op een geschoolde Nanny op lange termijn.  De Nanny zorgt voor de opvang van uw kinderen bij u thuis.
Onze Nanny zorgt voor de kinderen en staat in voor allerlei taken (halen/brengen school en naschoolse activiteiten, boodschappen doen, koken, huiswerk, verzorgen, lezen, spelen). Daarnaast kunnen er in samenspraak ook huishoudelijke taken worden toevertrouwd.

Wat zijn de voorwaarden?

Wij bieden enkel Nanny’s aan op lange termijn. Dit wil zeggen dat elke Nanny werkt voor 1 gezin en dit op lange termijn. Om een goede werking de garanderen moet u rekening houden met volgende voorwaarden:

  • Wekelijks uurrooster van minimum 13 uren
  • Blokken van minstens 3 opeenvolgende uren per gewerkte dag
  • Jaarcontract met minimum afname op jaarbasis.
  • Het contract wordt stilzwijgend verlengd en is opzegbaar mits inachtname opzegtermijn van 3 maanden.
Onze werkwijze

Na een intake overlopen we de noden van uw gezin en bepalen we de selectiecriteria van uw Nanny en bespreken we het loonpakket.

Na het intakegesprek bezorgen wij u een offerte op maat met de beschrijving van het takenpakket, uurrooster en uurtarief.

Na de ondertekening van de offerte starten wij de zoektocht naar de geschikte Nanny voor u. De gemiddelde doorlooptijd schommelt tussen de 8 tot 12 weken, afhankelijk van uw noden en verwachtingen

Zodra wij een geschikte kandidaat Nanny hebben gevonden, organiseren wij een machtingsgesprek tussen het gezin, de Nanny en een medewerker van Nea Nanny’s.

Na een positief matchingsgesprek kan uw Nanny opstarten op basis van een wekelijkse planning. Tijdens deze opstartfase volgen we alles nauwgezet op zodat alles vlot verloopt.

Op het einde van de maand geeft u ons de prestaties door en ontvangt u van ons een factuur. Vervolgens bevestigt u de planning voor de komende maand.

Na 1 maand, 6 maanden en na 12 maanden volgt een evaluatie van de samenwerking. Als de minimum afname niet werd gerespecteerd volgt er nog een afrekening.

NEA Nanny's staat in voor:
  • Werving en een 4-daagse opleiding van uw Nanny
  • Opmaak van de arbeidscontracten en verloning van uw Nanny
  • Wettelijk verplichte DMFA en Dimona aangiftes
  • Alle betalingen aan RSZ, bedrijfsvoorheffing, vakantiegeld, eindejaarspremie
  • Alle uitbetalingen voor feestdagen, klein verlet en ziekte
  • Arbeidsongevallenverzekering en burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering
  • Nea Nanny’s werkt zonder bemiddeling fee of opstartkost. Wij hanteren enkel een vast uurtarief voor het ter beschikking stellen van uw Nanny. Het tarief wordt berekend door de vermenigvuldiging van het bruto-uurloon met een coëfficiënt voor alle prestaties.
  • Opvoedadvies on demand
  • Per 3 maanden een nieuwe toolbox vol met creatieve en leuke activiteiten op maat van de kinderen
Hoelang is de duurtijd?

De overeenkomst wordt afgesloten voor een jaar, behoudens een opzeg 3 maand voor het einde. De overeenkomst zal telkens stilzwijgend verlengd worden met een periode van 1 jaar. De opzeg gebeurt middels schriftelijke kennisgeving (per email of brief) en gaat in op de 1e dag van de maand volgend op de maand waarin de opzeg ontvangen werd.

Hoe werkt de aftrekbaarheid van de facturen in de vennootschap?

U kan de prestatie van uw Nanny-uitzendkracht laten factureren aan uw vennootschap. Hierdoor ontstaat een voordeel in natura ten hoofde van de bedrijfsleider en kan deze kost aftrekbaar zijn in de vennootschap. De dienstverlening die Nea Nanny’s aanbiedt heeft al het voorwerp uitgemaakt van een fiscale ruling. Deze ruling bevestigd 2 belangrijke principes.

Ten eerste: de toepassing van de forfaitaire waardering van dit type voordeel van alle aard overeenkomstig artikel 18,§3, punt 5 KB/WIB92. Het belangrijkste aspect hier is te weten hoe het voordeel moet begroot worden. Het wetboek voorziet enkel een waardering voor een voltijdse tewerkstelling, daar waar vele Nanny’s deeltijds ter beschikking worden gesteld.

Ten tweede: er wordt bevestiging gegevens dat indien een bedrijfsleider van haar/zijn vennootschap een voordeel van alle aard krijgt onder de vorm van de terbeschikkingstelling van een Nanny, dat de kost dat daarvoor gemaakt wordt (onder het contract met Nanny’s) een in de vennootschapsbelasting aftrekbare kost vormt

Hoe gebeurt de facturatie?

De gepresteerde uren zullen maandelijks gefactureerd worden door Nea Nanny’s, rekening houdend met de jaarlijkse minimum afname, zoals bepaald in de offerte. Indien de jaarlijkse minimum afname niet werd gerespecteerd, volgt er een jaarlijkse afrekening. De facturen van Nanny’s zijn contant betaalbaar.